Pro filmaře
V dřívějších dobách bylo velkým problémem natočit amatérskými prostředky film. Amatéři používali kamery na 8 mm film a ti, kteří do svého koníčka investovali opravdu hodně prostředků, ti měli kamery na 16 mm film. Filmy se složitě vyvolávaly a tak neexistovala snadná kontrola natočených záběrů. Navíc takový film ozvučit nebylo ani snadné a ani levné.
Dnes je situace jiná. Digitální Full HD kamera se dá pořídit celkem snadno a mnoho fotoaparátů natáčí i videa ve Full HD rozlišení. Stříhat takový záznam je možno na počítači a ani se zvukem již nejsou zdaleka takové potíže. Tyto podmínky přímo vybízí k tvorbě amatérských filmů dokumentárních, cestovatelských, outdoorových a klidně i hraných. Slovo "amatérské" v tomto případě rozhodně neznamená nekvalitní. Pouze neexistuje produkce, která by do filmu vložila peníze. Filmař si vše platí sám a je logické, že by rád svůj film promítl široké veřejnosti a zajistil si tak alespoň částečnou návratnost finančních prostředků.
Pokud chcete takový svůj film promítat v digitálním kině a máte omezené finanční prostředky, můžeme Vám jej převést do potřebného DCP formátu za velice příznivé ceny.
Řada kin sice umí přehrát film, upoutávku nebo reklamní spot dodané na DVD, Blu-ray apod. Je to však komplikace s obvykle složitým přepínáním promítačky mezi různými vstupy. Pokud promítaný materiál je ve formátu DCP (Digital Cinema Package), promítač jej jednoduše nahraje do serveru promítačky a přidá ho do playlistu, tedy seznamu všeho, co se má hrát.
Před převodem (konverzí) do DCP je dobré znát několik věcí.
•    Pokud je to možné, stříhejte film vždy v nejvyšší možné kvalitě zdrojového materiálu, tedy dnes obvykle ve Full HD (1920 x 1080 px).
•    Při střihu si dejte pozor na úroveň zvuku. Pamatujte, že na digitálních zařízeních jsou stupnice kalibrovány v dBFS a ne v dBu. Poznáte to tak, že 0 dB je na pravém kraji stupnice. Zvuk proto modulujte tak, aby jeho vrcholy nepřekračovaly -6 dBFS. Důvody zde rozebírat nebudeme, ale obrázek snad napoví (vše nad -6 dBFS je již ve žlutém poli a blíží se k červené hraně, kde snadno dojde ke clippingu).
•    Pro konverzi do DCP je nejlepší datový formát M2TS (25 fps nebo filmařský 24 sps s rozlišením 1920 x 1080 px), ale zpracujeme i řadu dalších formátů. V některých případech se pak cena zvýší o konverzi a nebo upscaling. Tyto podrobnosti je však nutno řešit individuálně.
•    Zdrojová data pro konverzi do DCP je nejlépe zaslat na externím harddisku, na který Vám potom nakopírujeme výsledné DCP a poštou vrátíme zpět. To je tvořeno složkou s potřebnými soubory pro server v kině. Kapacita disku závisí na délce filmu a obvykle s rezervou postačí 250 GB. U stopáží do cca 30 min. je možno použít Flash Disk 32 GB. Předávání elektronickou cestou není z důvodu velkého objemu dat možné (1 min. = cca 1 GB dat).
•    V případě zájmu Vám můžeme zaslat jedno testovací video v délce 5 sec. Můžete si tak vhodnost řešení vyzkoušet.
•    Upozorňujeme, že předáním videa ke konverzi prohlašujete, že jste nositeli všech potřebných autorských práv k dílu nebo jeho částem a přebíráte na sebe veškerou trestně právní i hmotně právní odpovědnost za případné porušení autorských práv.